Wednesday, August 18, 2010

MENGERATKAN (ERAT) @ MENGERATKAN (KERAT) SILATURRAHIM???

dush! dush! dush! camane ni? bila pikir2 assignment saya lom wat.. tp sebelom buat, mesti kena pikir dulu nk cari idea... hemm~~~ pastu bila da pikir, bru leh wat research kt internet.. tp setiap kali nk GOOGLE je ape yg saya nk research, mesti ter KLIK kt login FB.. haish!!!

ingt lagi fes time juin FB, mula2 rasa pelik.. apakah ni semua? yg ini utk ape? yg itu function nye ape? sampai terpikir ape kejadah nye la si NOTIFICATIONS ni asik keluar2 nombor.. saya biar2 kn sampai lah dia tulis "99 NOTIFICATIONS".. huhuhuuh,, gila buduss psl FB...


tp tu dulu2... skrg da lain, dulu xpandai nk tulis status, skrg tiap 3 saat, tukar status baru.. hihihih... akhirnya sampai da xde status nk tulis ape... kembali senyum senyap seperti dahulu... tp jari ttp nk klik kt FB even da rasa 75.7% tahap kebosanan. sebab nye? yelah, da pnt2 cari kawan2 lama kt FB, dah jumpa kawan2 lama sejak tadika smpi abeh skolah, da reconnect ngn dorg blek, takkan nk close FB lak? ye dak? =) so, bosan x bosan login gak la... saje nk tgk kerenah kawan2 kt FB. yelah, dulu sume kecik2 mane pandai FB2 ni...
*FB mengeratkan silaturrahim sesama kita*

PEACE!!!



tapi, lain pulak situasi sekarang.. dekat FB la byk berlaku nye salah faham, adik beradik bergaduh, keluarga porak peranda, suami isteri maen baling2 pinggan, sampaikan org yg kita xpernah kenal pon dah jadi musuh. semua nye sebab kesalahan tatabahasa  kesalahfahaman atau org putih cakap, "MISUNDERSTANDING".. kita maksud benda lain, org anggap lain, maka terkeluar la isu2 yg hangat yg leh menghangatkan hati dan perasaan org laen.. huhuhu... macam2 karenah ade dekat FB ni..
*FB mengeratkan silaturrahim sesama kita*

WORH!!! HATI INI SUDAH DILUKAI


tapi, saya suka bila bergaduh ngn TUUTTTT!!!!, saya akan remove dia dari fren. bila dah berbaik, saya akan suruh dia ADD saya balek.. hehehehe nguekss!! =P


*kening-kening*


p/s: jgn menaip yg bukan2 nanti kena kerat tangan!

4 comments:

  1. sumbat ngat petang2x gini.....
    tengoh dahage2x ni......aku nk komen dk molek gok..hahahaha

    ReplyDelete
  2. komen hok molek sket~~ mung doh buko kekgi kne sembelit bru tau! ini adalah sumpahan.. =)

    ReplyDelete
  3. adeh2x....
    patut ari ni asyik jamban je aku....
    ampunkan kami penunggu gue...ampunkan kami penunggu gue..~

    ReplyDelete
  4. huhuhu, len kali molek2 deh~~ nt kne sumpah lg.. aiyok,, xtau!!!

    ReplyDelete

SILA KOMEN YG MOLEK2 YER, KALAU TAK NANTI KENA SEMBELIT!